Aöf ders çalışma yöntemleri

aof ders calisma yontemleri

Bildiğiniz gibi AÖF(Açık Öğretim Fakültesi) iş hayatından okumaya vakit bulamayanların veya benim gibi ikinci bir üniversite bitirmek isteyenlerin okula gitmeden uzaktan eğtim görerek,sadece vize ve final sınavlarına girdiği bir eğitim sistemi.Hazır final haftası yaklaşmışken bende sınavlara nasıl çalıştığımı ve başarılı sonuçlar aldığımı sizlere aktarmak istedim.


Belki de bu anlatacağı yöntemleri açık öğretim de okuyan arkdaşlar biliyorlardır ama bilmeyenler varsa da yardımcı olmuş oluruz.
1) Öncelikle e-kampus sistemine giriş yaparak bölümümüzle ilgili e-kitapları indiriyoruz.Bizim için en önemli kaynak e-kitaplardır.Vakti olmayan arkadaşlar her ünitenin sonunda ki özetleri ve soruları cevaplaması sınavda çok işlerine yarayacaktır.Vakti olanlar mutlaka ama mutlaka kitapta ki konuları okusunlar.
2) E-kampus sisteminde ki geçmiş yıllara ait çıkmış sınav sorularını ve sınavdan önce yayınlanan deneme testlerini indirelim ve çözelim.Yine vakti olmayanlar burada hızlı bir şekilde cevapları üzerine işaretleyerek sadece soruyu okuyup ardından doğru cevabını okuyarak bir yöntem izleyebilir.Ama bu yöntemi kesinlikle önermiyorum çünkü bize kazandırdığı hiç birşey yok.Vakti olanlar mutlaka bir şeyler öğrenerek derslerini geçmeye çalışsın.
3) Ekstra bir kaynak kitap isteğe bağlı olarak alınabilir.Ben gerek duymuyorum çünkü bütün sorular e-kitap içerisinden çıktığı için gerekli kaynak zaten elimizde ama isteyen arkadaşlar için Murat yayınlarının çıkartmış olduğu açık öğretim ile ilgili kitapları kullanan arkadaşlarım memnunlar.Bende sizlere o yayına ait kitapları önerebilirim.

Sınavla ilgili kurallar doğrultusun da sizlere önerebileceğim bir kaç taktik: Kesinlikle bilmediğiniz bir soruya cevap vermeyiniz.Çünkü yanlış yapılan her soru puanınızın düşmesine sebep olacak.
Ben bir bölüme başladığım da ilk olarak bildiğim bütün soruları cevaplıyorum ve daha sonra cevap kağıdına işaretleyerek şıkların sayılarını belirliyorum.Örneğin 20 sorunun 18 tanesini cevaplayıp 2 sini cevaplamamışım.Şıklara baktığımda ise  4 tane A şıkkı, 4 tane B şıkkı, 3 tane C şıkkı,3 tane D şıkkı ve 4 tane E şıkkı olarak bir dağılım  olmuş.Diğer cevaplamadığım iki sorunun cevaplarının c veya d olacağını artık öğrenmiş oldum ve daha öncesinden elediğim şıklar doğrultusunda doğru cevabını bilmeiğim iki soruyuda doğru cevapladım.Bu vermiş olduğum örnek vize sınavında bizzat yaşadığım olaydır.Sizlerde mutlaka bildiğiniz soruları cevaplayıp daha sonra kaç tane işaretlediğinizi sayın.Çünkü 20 soruda cevaplar şıklara eşit şekilde dağıtılıyor.Benim uygulaığım en etkili taktik diyebilirim.

Sona gelirken herkese girecek olduğu sınavlar da başarılar dilerim.Umarım anlatmış olduğum yöntemler işinizi biraz olsun kolaylaştırır.İyi bloglar.

0 Comments:

Yorum Gönder